Hypotheekincasso gemist. Wat nu?

Als je een hypotheek met automatische incasso bij ons hebt, dan schrijven we de maandelijkse betaling in de 1e week van de maand af. Lees hier wat er gebeurt als de afschrijving niet lukt.

Soms lukt de afschrijving van de hypotheekincasso niet. Bijvoorbeeld omdat we van een verkeerde rekening proberen af te schrijven. Of omdat er even niet genoeg geld op je rekening staat. Maar geen probleem. Halverwege de maand proberen we het opnieuw. Je krijgt van ons een brief hierover. En als we een 06-nummer van je hebben, krijg je ook een SMS bericht.

Rekening automatische incasso aanpassen

Je kunt de rekening waarvan we de maandbedragen voor je hypotheek incasseren aanpassen. Hiervoor hebben wij echter altijd jouw handtekening en incassomachtiging nodig. Hieronder lees je hoe je de incassorekening aanpast.

  • Log in op ASN Online Bankieren.
  • Ga naar Hypotheekoverzicht Incassorekening wijzigen.
  • Geef je nieuwe rekeningnummer door.
  • Verzend en onderteken de wijziging.

Je kunt dit ook in ASN Online Bankieren aanpassen.

  • Ga in het overzicht naar je hypotheek.
  • Kies voor Incassorekening aanpassen.
  • Geef je nieuwe rekeningnummer door.
  • Verstuur je aanvraag.

Ik kan niet het hele maandbedrag betalen

Lukt het je niet om het hele maandbedrag van de hypotheek te betalen? Neem dan contact op met de collega’s van Financiële Zorg. Je kunt bellen naar 030 - 219 60 20 of stuur een e-mail naar FinancieleZorgSupport@asnbank.nl. Zij zoeken samen met jou naar een oplossing.

Je staat er niet alleen voor

Heb je financiële stress? We denken graag met je mee. Bel met onze collega's op 030 - 219 60 20. Of stuur een e-mail naar FinancieleZorgSupport@asnbank.nl.

Financiële Zorg is bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 18.00 uur en op vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

,
waarmee kunnen we je helpen?